Opel Mokka LPG – miły dla oka i kieszeni

Mokka 1,4 LPG jest przystosowana do zasilania gazem LPG, ale może być również napędzana benzyną. Kierowca wybiera rodzaj paliwa i monitoruje pozostały zasięg jazdy za pomocą panelu wskaźników.

W trybie jazdy LPG silnik o mocy 140 KM spala 7,7 l gazu/100 km (cykl mieszany) i emituje CO2 na poziomie jedynie 124 g/km. Pojazd spełnia europejskie standardy emisji Euro 6, które zaczną obowiązywać niebawem.

Opel Mokka LPG

Niskie zużycie paliwa, niski poziom emisji — dzięki tym atutom Mokka zyskała nazwę „ecoFLEX”. W porównaniu do wersji benzynowej Mokka 1,4 LPG gwarantuje oszczędność kosztów paliwa wynoszącą około 50 proc.

Silnik LPG dla Mokki jest produkowany na liniach wspólnych dla większej liczby modeli, w ramach których układy LPG są instalowane w jedenastu modelach marki: Insignia (cztero- i pięciodrzwiowe sedany, Sports Tourer), Astra (pięciodrzwiowa i Sports Tourer), Corsa (trzy- i pięciodrzwiowa), ADAM, Meriva, Zafira Tourer i Mokka.

Jednostka 1,4 Turbo LPG pracuje w trybie dwupaliwowym z aktywowanym zbiornikiem benzyny. Zbiornik LPG jest w stanie pomieścić 34 l. Z kolei zbiornik benzyny ma pojemność 53 l. W trybie dwupaliwowym samochód może pokonać nawet 900 km. Zbiornik LPG został umieszczony we wnęce na koło zapasowe z tyłu samochodu, przy zachowaniu nienaruszonej pojemności bagażnika.

Za pomocą przycisku kierowca płynnie przełącza pomiędzy trybem benzynowym i LPG. Na przednim panelu instrumentów znajduje się wskaźnik zakresu jazdy, który pokazuje poziom zużycia benzyny i LPG. Ceny wariantu LPG w Polsce będą znane w grudniu.

Odpowiedz

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>