Kategoria Informacje

Zanieczyszczone paliwo może zniszczyć silnik w twoim samochodzie!

Kupujemy najtańsze samochody, często z niesprawdzonego źródła, a potem zastanawiamy się, dlaczego silnik nie pracuje tak, jak powinien. Zanieczyszczone paliwo jest jednym z poważnych problemów branży motoryzacyjnej, także dlatego, że na wielu mniejszych stacjach benzynowych można natknąć się na „chrzczone” paliwo.

5806691061_2ca8e5f05a

Czynników, które wpływają na pracę silnika, jest naprawdę bardzo wiele – jednym z tych, którego możemy uniknąć, jest złej jakości paliwo. Nie tylko wpływa ono na ergonomikę jazdy, ale również można poznać je po głośniej i gorzej pracującym silniku, które może doprowadzić nawet do jego uszkodzenia. Warto również wskazać, że zanieczyszczone paliwo prowadzi do szybszego zużywania się układu recyrkulacji paliw oraz filtrów DPF.

W ...

Czytaj więcej

Fabryczna instalacja LPG – czy naprawdę się opłaca?

Kierowcy samochodów z instalacją LPG lubią się przechwalać, że płacą za paliwo mniej niż połowę tego, ile by wydawali, tankując benzynę. Prawda – oszczędność jest ogromna, jednak tylko w przypadku, gdy instalacja jest naprawdę dobrze wyregulowana, najlepiej z gwarancją.

logan-mcv

Istnieje wiele mitów dotyczących bezpieczeństwa instalacji LPG i oczywiście – jest w nich sporo prawdy. W końcu Liquified Petroleum Gas, czyli płynny gaz naftowy, jako produkt uboczny rafinacji ropy, jest łatwopalny i ma działanie znieczulające. Jest bezwonny, dlatego dodaje się do niego mieszanki zapachowej, żeby łatwiej wykryć ewentualny wyciek paliwa...

Czytaj więcej

Kamery samochodowe w świetle polskich przepisów

Wideorejestratory jazdy cieszą się dziś coraz większą popularnością, co akurat nie dziwi, bo nie da się ukryć, że są to bardzo praktyczne urządzenia. Wielu kierowców nagrywając nimi drogę, piętnuje piratów drogowych, umieszczając w sieci filmiki kierowców, którzy jawnie łamią prawo drogowe. Jednak jest to tylko jedna zaleta takich kamer.

kamery-samochodowe

Przede wszystkim powinny one służyć naszemu dobru, a więc być pomocne przy wypadkach czy stłuczkach z naszym udziałem i pomagać rozstrzygać sprawy na wokandzie sądowej. Właśnie w tym kontekście chcielibyśmy przyjrzeć się wideorejestratorom. Zastanówmy się bowiem nad tym, jak wyglądają one w świetle przepisów prawnych. Czy rzeczywiście nagrania z kamer samochodowych mogą być kluczowym dowodem w sprawie? A może...

Czytaj więcej

Kiedy warto zainstalować LPG w aucie?

Instalacje LPG są stale unowocześniane, a zainteresowanie nimi rośnie współmiernie do podwyżek cen paliwa. Warto zastanowić się, komu faktycznie opłaca się gazowanie auta.

Instalacja gazowa w Twoim aucie

Choć boom na instalowanie LPG w samochodach minął już jakiś czas temu, wciąż na to rozwiązanie decyduje się bardzo wielu kierowców. Nie jest żadną tajemnicą, że głównym argumentem przemawiającym za montażem butli jest ekonomia jazdy. W świecie motoryzacji wciąż słychać jednak głośne wyrazy sprzeciwu.

Niemniej, gdyby instalowanie gazu było naprawdę tak szkodliwe czy niebezpieczne, po tylu latach na rynku ten biznes musiałby upaść...

Czytaj więcej

Czy warto montować instalację LPG w aucie?

Kiedy kilkanaście lat temu ceny benzyny i ropy zaczęły błyskawicznie osiągać najwyższe wskaźniki, instalacja LPG stała się alternatywą postrzeganą przez wielu jako złoty środek na tanią eksploatację samochodu. Jedni kierowcy są w niej wprost zakochani, montując ją niezależnie od tego, czy pokonują długie dystanse, inni natomiast wystrzegają się jej jak największego zła. Biorąc pod uwagę tak skrajne podejście, z którym można się także spotkać w zakładach mechaniki pojazdowej, warto pokusić się o własną, obiektywną opinię, która będzie idealnym środkiem, najbardziej relatywnym i rzeczywistym.

Czy rzeczywiście taniej?

Niejednokrotnie kierowcy kładą na szali wyłącznie ceny tradycyjnych paliw i gazu...

Czytaj więcej

Jak rozwiązać incydent drogowy?

Zachowanie bezpieczeństwa na drodze to podstawa. Każdy kierowca, który posiada prawo jazdy jest zobowiązany do przestrzegania przepisów oraz jazdy, która nie stwarza zagrożenia dla innych uczestników ruchu. Niestety teoria nie zawsze idzie z praktyką i każdego dnia pojawiają się informacje o różnych incydentach drogowych.

headlamp-2940_640

Zachowanie bezpieczeństwa na drodze to podstawa. Każdy kierowca, który posiada prawo jazdy jest zobowiązany do przestrzegania przepisów oraz jazdy, która nie stwarza zagrożenia dla innych uczestników ruchu. Niestety teoria nie zawsze idzie z praktyką i każdego dnia pojawiają się informacje o różnych incydentach drogowych.
Oprócz służb powołanych do czuwania nad przestrzeganiem przepisów jest także inna droga temperowania kierowców nagmin...

Czytaj więcej

Peugeot 301 i Citroën C-Elysee z instalacją LPG

Peugeot 301

Firma Czakram będąca jedynym koncesjonariuszem marki BRC w Polsce na mocy porozumienia z firmami Peugeot i Citroën będzie dostarczać dedykowane zestawy montażowe instalacji gazowych do bliźniaczych modeli obu francuskich marek: 301 i C-Elysée.

Peugeoty 301 i bliźniacze Citroëny C-Elysée już niebawem będą dostępne z instalacjami LPG firmy BRC
Instalacje będą montowane w wybranych autoryzowanych serwisach Peugeota i Citroëna. Obecnie trwają dostawy samochodów demonstracyjnych, zestawów montażowych i są prowadzone szkolenia montażystów.

Systemy gazowe BRC będą montowane w pojazdach wyposażonych w silniki 1,6 VTi. Czakram dobrał odpowiednią do tej jednostki napędowej kompletację instalacji Sequent 24 oraz jego oprogramowanie...

Czytaj więcej

Ceny LPG w Europie w 2014 roku

KRAJ

benzyna bezołowiowa diesel gaz płynny (LPG) waluta
cena okt.
Albania 188 – 95 – 188 96 ALL
Austria 1,37 1,48 95 98 1,30 0,85 EUR
Belgia 1,65 1,71 95 98 1,44 0,60 EUR
Białoruś 8800 9500 92 95 9600 5700 BYR
Bośnia i Hercegowina 2,35 2,50 95 98  2,40 1,10 BAM
Bułgaria 2,50 2,70 95 98 2,54 1,17 BGN
Chorwacja 10,79 11,26 95 98 10,09 5,67 HRK
Czarnogóra 1,37 1,38 95 98 1,27 0,75 EUR
Czechy 36,09 37,90 95 98 35,79 16,50 CZK
Dania 12,19 13,09 95 98 10,59 DKK
Estonia 1,31 1,35 95 98 1,28 0,70 EUR
Finlandia 1,62 1,68 95E10 98 1,50 niedostępny EUR
Francja 1,53 1,58 95 98 1,39 0,87 EUR
Grecja 1,73 1,94 95 100 1,39 0,86 EUR
Hiszpania   1,42 1,54 95 98 1,33 0,74 EUR
Holandia 1,82 1,89 95 98 1,50 0,88 EUR
Irlandia   1,54 95 1,47 0,81 EUR
Island...
Czytaj więcej

Gorsze osiągi na LPG…

Ponieważ zarówno na gazie, jak i benzynie silnik spalinowy pracuje w identycznym zakresie obrotów, nie ma możliwości, aby sam fakt zmiany paliwa miał wpływ na pogorszenie osiągów! Co zatem może zmniejszyć krzepę auta? Przede wszystkim błędy montażowe popełnione przez gazownika. Zobaczcie na co powinniście zwrócić uwagę podczas zakupu i montażu instalacji LPG.

Aby silnik zasilany gazem zachował właściwą wydolność, gazownik musi w pierwszej kolejności dobrać odpowiednie komponenty instalacji. Jednym z ważniejszych punktów jest wybór reduktora. Ten musi być przede wszystkim dostosowany do mocy silnika...

Czytaj więcej

Samoobsługę podczas tankowania LPG w Intermarche

Sieć supermarketów Intermarché planuje wprowadzić w pierwszym kwartale 2014 r. samoobsługę podczas tankowania LPG na wszystkich swoich stacjach paliw.

Udogodnienie to jest odpowiedzią na potrzeby kierowców tankujących autogaz w obiektach należących do sieci. Intermarché posiada w całym kraju 46 przysklepowych stacji benzynowych.

Celem wdrażanego projektu jest wprowadzenie usprawnień dla kierowców posiadających samochody na gaz. Klienci Intermarché, chcący samodzielnie zatankować LPG, będą mogli skorzystać z krótkiego instruktażu, którego udzielać będą pracownicy stacji.

Z kolei samochody kierowców, którzy preferować będą dotychczas stosowaną praktykę, jeżeli chodzi o autogaz, będą nadal tankowane przez pracowników Intermarché...

Czytaj więcej

Instalacje LPG do Peugeot 301 i Citroën C-Elysee

Firma Czakram, będąca jedynym koncesjonariuszem marki BRC w Polsce, na mocy porozumienia z firmami Peugeot i Citroen będzie dostarczać dedykowane zestawy montażowe instalacji gazowych do bliźniaczych modeli obu francuskich marek: 301 i C-Elysee.

Instalacje będą montowane w wybranych autoryzowanych serwisach Peugeota i Citroena. Obecnie trwają dostawy samochodów demonstracyjnych, zestawów montażowych i są prowadzone szkolenia montażystów.

Systemy gazowe BRC będą montowane w pojazdach wyposażonych w silniki 1,6 VTi. Czakram dobrał odpowiednią do tej jednostki napędowej kompletację instalacji Sequent 24 oraz jego oprogramowanie...

Czytaj więcej

Statoli samoobsługa LPG

Statoil Fuel & Retail Polska jako  wprowadziła samoobsługę przy tankowaniu autogazu. Samodzielne tankowanie LPG jest już możliwe na ponad 240 przygotowanych technicznie stacjach Statoil w całym kraju.

Odpowiadając na wielokrotnie zgłaszane potrzeby klientów oraz kierując się doświadczeniami z innych krajów europejskich Statoil wprowadził możliwość samoobsługowego tankowania LPG. Dzięki modernizacji dystrybutorów tankowanie gazu płynnego na naszych stacjach jest łatwe i bezpieczne, a jednocześnie pozwala kierowcom oszczędzać czas.

Dodatkową zachętą dla klientów do skorzystania z samoobsługi na stacjach Statoil będzie
rabat w wysokości 10 groszy na każdym zatankowanym samodzielnie litrze LPG...

Czytaj więcej

Polecane do LPG – Renault Silnik 1.4 8V lub 16Y/75 i 98

Dacia Logan 11.4/75 KMre
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 7,61/9,51
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG., 42,20 zł/24,20 zł

Renault Clio III 1.4/98 KM
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 7,51/9,11
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG.. 40,50 zł/23,20 zł

Renault Megane ll 1.4/98 KM
śr. testowe spalanie na 100 km: Benzyna/LPG 7,51/9,41
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG…. 41,60 zł/24 zł

Jednostka 1.4 MPI/75 KM powstała w latach 90. ubiegłego wieku, ale dopiero rok temu wycofano ją z produkcji (montowana w autach marki Dacia). Jest to silnik polecany do „zagazowania” również przez Renault, które wprowadziło opcje LPG w kilku modelach sprzedawanych z tym motorem.
Uwaga na najstarsze wersje!
Silnik 1...

Czytaj więcej

Polecane do LPG – silnik 2.0/140 KM

Citroen C512.0/140 KMp1
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 8,91/11,11
Koszt przejechan ia 100 km:
Benzyna/LPG. ,49,40zł/28,30zł

Peugeot 307 2.0/140 KM
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 8,61/10,71
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG.. 47,70 zł/27,30 zł

Peugeot 407 2.0/140 KM
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 9,21/11,51
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG.. 51,10zł/29,30zł

Większy benzyniak koncernu P5A jest zdecydowanie mniej wymagający, jeśli chodzi o rodzaj instalacji gazowej, od opisywanego  1.6 VTi. Jego konstrukcja powstała pod koniec lat 90. XX w. i jak większość ówczesnych silników dobrze znosi eksploatację na gazie...

Czytaj więcej

Polecane do LPG – silnik PSA L6VTi/120 KM

Citroen C3II 1.6/120 KMpsa
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG. 6,71/8,41
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG.. 37,20 zł/21,40 zł

Citroen C4II 1.6/120 KM
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 7,01/8,81
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG.. 38,80 zł/22,40 zł

Peugeot 3081.6/120 KM
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 7,21/91
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG 40 zł/23 zł

Silnik 1.6 VTi nie jest typowym przykładem jednostki idealnej do współpracy z instalacją gazową, gdyż ze względu na brak podciśnienia w układzie dolotowym wymaga zastosowania droższych instalacji LPG...

Czytaj więcej

Polecane do LPG – Opel Silnik 1.4 Turbo/120 i 140 KM

Meriva II 1.4 T/120 KMopel
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG. 7,31/9,11
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG.. 40,50 zł/23,20 zł

Astra IV 1.4 T/140 KM
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 6,81/8,51
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG.. 37,70zł/21,70zł

Chevrolet Cruze 1.4 T/140 KM

Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 7,61/9,51
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG.. 42,20zł/24,20zł

Turbodoładowanie nie jest przeszkodą w zasilaniu silnika gazem, ale wymaga zastosowania odpowiednich podzespołów, m.in. szybko reagujących wtryskiwaczy i parownika o zwiększonej wydajności. W przypadku silnika Opla 1...

Czytaj więcej

Polecane do LPG – Opel 1.8/140 KM

Astra III 1.8/140 KMop1
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 8,11/10,11
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG…. 45 zł/25,80 zł

Vectra C 1.8/140 KM
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 8,41/10,51
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG. 46,60 zł/26,50zł

Insignia 1.8/140 KM
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG……. 8,61/10,71
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG.. 47,70 zł/27,40 zł

W palecie silników Opla to jedna z najbardziej przestarzałych jednostek benzynowych, a jednocześnie jedna z najbardziej nadających się do zasilania gazem. Wynika to nie tylko z własności materiałowych, m.in. głowica odporna na pracę w podwyższonej temperaturze, ale przede wszystkim z paliwożerności tej jednostki – koszt instalacji LPG zwraca się naprawdę szybko.

Czytaj więcej

Polecane do LPG – Mitsubishi silnik 1.6 16V 98-117KM

Carisma 1.616V/103 KMmits
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 8,31/10,41
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG…. 46zł/26,50zł

Lancer VIII 1.6 l6V/98 KM
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 7,91/9,91
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG. .43,80 zł/25,20 zł

Lancer vm 1.616V/U7 KM
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG …6,91/8,61
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG 38 zł/22 zł

Benzynowy silnik 1.6 z oferty Mitsubishi jest uznawany za dobry motor do współpracy z instalacjami LPG. Najlepszym dowodem
jest to, że w autach z tą jednostką zakładano LPG na zlecenie importera tej marki. Niestety, silniki benzynowe Mitsubishi, podobnie jak Hondy i innych japońskich producentów, potrzebują dodatkowej ochrony głowicy przed przedwczesnym wypaleniem zaworów...

Czytaj więcej

Polecane do LPG – Honda Silnik 2.0/150-156 KM

Honda Accord 2.0/155 KMhonda
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG, 8,81/111
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG…. 48,80 zł/28 zł
Honda Accord 2.0/156 KM
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 8,11/10,11
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG…. 45zł/25,80zł

Honda CR-V 2.0/150 KM
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG. 9,21/11,51
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG 51 zł/29,30 zł

W przypadku Hondy do współpracy z LPG można polecić większość silników benzynowych – zarówno tych nowszych, jak i starszych – ale pod warunkiem, że mechanik montujący instalację gazową wyposaży ją w precyzyjny system lubryfikacji (smarowania zaworów). Bez niego motory Hondy eksploatowane na LPG dość szybko mogą mieć problem ze szczelnością zaworów.
Tylko...

Czytaj więcej

Polecane do LPG – FORD Silnik 1.6/105-125 KM

Ford Fiesta V 1.6/105 KMford
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG .6,81/8,51
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG,. 37,70zł/21,70zł

Ford Focus II 1.6/105 KM
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 6,81/8,51
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG.. 37,70zł/21,70zł

Ford C-Max IIV 1.6/105 KM
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 7,11/8,91
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG.. 39,40 zł/22,70 zł

Silniki Forda ze względu na wrażliwość zaworów na wysoką temperaturę towarzyszącą spalaniu gazu nigdy nie były polecane do montażu LPG, Nadal się to nie zmieniło, ale okazuje się, że jeden z nowszych benzyniaków -1.6/102-125 KM – całkiem nieźle radzi sobie z gazem...

Czytaj więcej

Polecane do LPG – BMW Silnik 2.0i (N46) z wtryskiem pośrednim

BMW 120i (E87)/150 KM   1 
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 8,31/10,41
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG…. 46zł/26,50zł

BMW 320i (E90)/150 KM
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 8,31/10,41
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG 46 zł/26,5 zł

BMW X3 2.0i (E83)/150 KM
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 10,11/12,61
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG 56zł/32,2 zł

Silniki benzynowe BMW mają dość zróżnicowaną budowę i nie wszystkie nadają się do współpracy z tańszymi instalacjami LPG, czyli w cenie do 2500 zł. Przeszkodą bywa np. brak podciśnienia w układzie dolotowym lub wtrysk bezpośredni, który – począwszy od początku 2007 roku – zaczął trafiać do większości benzyniaków produkowanych przez bawarską firmę...

Czytaj więcej

Ile kosztuje przegląd samochodu z instalacją gazową?

Całkowity koszt badania technicznego pojazdu wyposażonego w instalację gazową LPG to 162 zł.

Na powyższą sumę składają się:

98 zł – okresowe badanie techniczne

63 zł – pojazd przystosowany do zasilania gazem (za badanie specjalistyczne)

1 zł – opłata za Centralną Ewidencję Pojazdów i Kierowców

Czytaj więcej

Silniki polecane do LPG

Tym razem poprosiliśmy specjalistów o wskazanie 10 silników, które dobrze współpracują z LPG.

Ich typy są wynikiem doświadczeń zarówno z samymi jednostkami, jak i samochodami, w których występują

 Niemal każde auto z silnikiem benzynowym można wyposażyć w instalację gazową, ale nie zawsze ma to sens.

W nowoczesnych silnikach jedną z barier jest wtrysk bezpośredni, który wymaga drogich instalacji, przeznaczonych wyłącznie do danego modelu. Obejść to można systemami 2-paliwowymi, ale okazuje się, że w ich przypadku dość często spalana jest benzyna (np. na wolnych obrotach) a nie LPG i z ekonomicznego punktu widzenia montaż takiej instalacji okazuje się mało opłacalny.

Z kolei współpraca z tańszymi systemami nie służy każdej jednostce...

Czytaj więcej

LPG i silnik diesla

Poszukiwanie oszczędności na rynku motoryzacyjnym nie zna granic. Czy jednak instalacja gazowa zamontowana w dieslu to nie przesada? Jak najbardziej nie! Zanim właściciele aut z silnikami wysokoprężnymi popędzą do okolicznych warsztatów, muszą jeszcze o czymś wiedzieć. Nie w każdym przypadku gaz przyniesie korzyści podczas eksploatacji ropniaka.

Instalacje gazowe, które są najczęściej stosowane w silnikach wysokoprężnych, pod względem ilości elementów w nieznaczny sposób różnią się od swoich odpowiedników dedykowanych motorom benzynowym. W skład zestawu wchodzi jednostka sterująca, zestaw czujników, wtryskiwacze i zbiornik LPG. Szczególnie duże znaczenie ma obecność czujników...

Czytaj więcej

Opel Mokka LPG – miły dla oka i kieszeni

Mokka 1,4 LPG jest przystosowana do zasilania gazem LPG, ale może być również napędzana benzyną. Kierowca wybiera rodzaj paliwa i monitoruje pozostały zasięg jazdy za pomocą panelu wskaźników.

W trybie jazdy LPG silnik o mocy 140 KM spala 7,7 l gazu/100 km (cykl mieszany) i emituje CO2 na poziomie jedynie 124 g/km. Pojazd spełnia europejskie standardy emisji Euro 6, które zaczną obowiązywać niebawem.

Opel Mokka LPG

Niskie zużycie paliwa, niski poziom emisji — dzięki tym atutom Mokka zyskała nazwę „ecoFLEX”. W porównaniu do wersji benzynowej Mokka 1,4 LPG gwarantuje oszczędność kosztów paliwa wynoszącą około 50 proc.

Silnik LPG dla Mokki jest produkowany na liniach wspólnych dla większej liczby modeli, w ramach których układy LPG są instalowane w jedenastu modelach marki: In...

Czytaj więcej

Regulacja instalacji LPG jak często i po co ?

Nie ma poprawnie działającego układu zasilania gazem bez właściwej regulacji! W jej trakcie sterownik LPG jest przystosowywany do współpracy z jednostką napędową, a elementy instalacji sprawdzane pod kątem wydolności i poprawności funkcjonowania. Gazownik poza odpowiednim sprzętem, musi mieć także fachową wiedzę!

Wbrew obiegowej opinii montaż instalacji LPG nie polega wyłącznie na umieszczeniu w aucie poszczególnych elementów układu i połączeniu ich z jednostką napędową. To także (a może nawet i przede wszystkim) właściwa regulacja! Dopiero poprawnie wyregulowany system zasilania gazem w pełni ujawni swoją funkcjonalność i sprawi, że kierowca będzie zadowolony z montażu...

Czytaj więcej

Jak dbać o instalacje gazową ?

1. Wymiana oleju
W silnikach z dużym przebiegiem warto wlać olej dotychczas stosowanej marki. Jeśli nie wiemy, czym smarowany jest silnik, należy bezwzględnie zerknąć do instrukcji obsługi i kupić olej o zalecanej przez producenta specyfikacji. W silnikach starszych czy z dużym przebiegiem nie jest wskazana zmiana gatunku oleju na np. syntetyczny lub na olej charakteryzujący się dużą zawartością dodatków myjących. Doprowadzić to może do wypłukania nagaru i w konsekwencji do szybszego zużycia silnika. Gdy silnik ma niewielki przebieg, zmiana gatunkowa nie ma większego znaczenia. Warto wtedy pomyśleć o takim doborze oleju, aby pogodzić zalecenia producenta z naszymi możliwościami finansowymi.

2. Wymiana filtra oleju
Wymiana taka wykonywana jest zawsze przy okazj...

Czytaj więcej

Dacia Lodgy i Dokker LPG

Można już zamawiać Lodgy i Dokkera (tego drugiego w wersjach osobowej i dostawczej) z dedykowanymi instalacjami LPG. Co ciekawe, systemy zasilania gazem skroplonym są teraz oferowane bez żadnych dopłat, a więc oszczędności zostają w kieszeni od pierwszego kilometra jazdy. Dacia wie, co robi działając w ten sposób – między styczniem a listopadem 2013 r. w Niemczech zarejestrowano ponad dwa razy więcej nowych samochodów na gaz tej marki niż jakiejkolwiek innej. Rozdając instalacje LPG darmo, Dacia jest na dobrej drodze, by jeszcze bardziej zdyskontować rywali.

Dacia Lodgy

Rumuńskim autom pomagają też na pewno przystępne ceny...

Czytaj więcej

Jak samemu zatankować LPG ?

Od 18 września możemy samodzielnie tankować w Polsce LPG. Nie jest to obligatoryjne i jeśli nie mamy na to ochoty możemy prosić o pomoc pracownika. Tyle mówią przepisy, jednak na większości stacji paliw gaz nadal jest tankowany przez przez pracowników.

Ostatnio spotkaliśmy się na stacji BP z możliwością samodzielnego tankowania gazu.

jak to wygląda:

1. Wyłącz silnik pojazdu

2. Załóż rękawice ochronne

3. Podłącz pistolet

4. ściśnij dźwignie

5. Wciśnij i trzymaj przycisk grzybkowy na dystrybutorze

6. Po zakończeniu tankowania zdejmij pistolet

7. Odwieś pistolet na dystrybutor LPG

instrukcja lpg bp

Czytaj więcej

Jak dobrać instalację gazową LPG ?

Na rynku istnieje kilka generacji instalacji LPG. Którą z nich wybrać?

To przede wszystkim kwestia zamontowanego silnika w naszym aucie.

Gdzie zakładać?
Na wstępie trzeba zaznaczyć dosyć stanowczo, iż przeróbka silnika – najczęściej benzynowego – umożliwiająca również korzystanie podczas jazdy z gazu LPG to nie budowa domków czy kolejek z klocków Lego. Dlatego montaż takiego urządzenia zdecydowanie zalecamy przeprowadzić w jednej z renomowanych i wyspecjalizowanych firm. Tylko wtedy będziemy mięli gwarancję – i dosłownie i w przenośni – że zamontowany tam układ zostanie należycie wykonany z zachowaniem wszystkich norm bezpieczeństwa...

Czytaj więcej