Kategoria Informacje

Lista Prins’a aut które nie będą współpracowały z LPG

Czasami zła praca silnika na LPG wynika z przyczyn niezwiązanych z jego konstrukcją. Tym bardziej niezwykle cennym źródłem informacji jest publikowana przez nas lista aut, w których rzeczywiście występują problemy z zasilaniem LPG. Została ona sporządzona przez renomowanego producenta instalacji gazowych, firmę Prins, na bazie wieloletnich doświadczeń oraz informacji pozyskanych z warsztatów montujących LPG, od klientów i producentów aut.

Sprawdź czy Twoje auto z danym silnikiem będzie pracowało na gazie.

Poniżej lista silników które nie będą współpracowały z LPG.

Auta-ktorym-szkodzi-jazda-na-gazie-01
Auta-ktorym-szkodzi-jazda-na-gazie-02

Auta-ktorym-szkodzi-jazda-na-gazie-03

Czytaj więcej

LPG drożeje

W grudniu br. stawka cła eksportowego na gaz płynny z Rosji wyniesie 203,5 dolara za tonę, najwięcej w tym roku. Nie powinno to jednak znacząco wpłynąć na ceny gazu płynnego na polskim rynku.

o eksportowe na rosyjski gaz płynny w przyszłym miesiącu wzrośnie o 31,9 proc. w stosunku do listopada – wynika z informacji Ministerstwa Finansów Federacji Rosyjskiej.

– Stawka cła eksportowego na LPG w Rosji jest ściśle skorelowana ze światowymi notowaniami cen tego surowca, więc jego kolejna podwyżka nie jest zaskoczeniem dla branży. Podobna, tak wysoka stawka cła, obowiązywała w lutym br. – 200,3 dolara za tonę – komentuje Przemysław Podgórski, członek zarządu spółki Unimot Gaz.

Jak powiedział nam Przemysław Podgórski, niewątpliwie koszt zakupu LPG z rynków wschodnic...

Czytaj więcej

Opel Mokka z fabryczną instalacją LPG

Mokka,  SUV Opla, jest teraz dostępny w wariancie zasilanym płynnym gazem LPG. Polskie ceny tej odmiany poznamy w grudniu.
W trybie jazdy LPG silnik 1,4 Turbo (140 KM) spala średnio 7,7 l gazu na 100 km i emituje 124 g CO2/km. Pojazd spełnia standardy emisji Euro 6. W porównaniu do wersji benzynowej Mokka 1,4 LPG gwarantuje oszczędność kosztów paliwa wynoszącą ok. 50 proc. Jednostka 1,4 Turbo LPG pracuje w trybie dwupaliwowym z aktywowanym zbiornikiem benzyny o pojemności 53 l. Zbiornik gazu jest natomiast w stanie pomieścić 34 l paliwa, dzięki czemu zasięg wynosi do 900 km.
Zbiornik ten umieszczono we wnęce na koło zapasowe z tyłu samochodu, przy zachowaniu nienaruszonej pojemności bagażnika. Za pomocą przycisku kierowca płynnie przełącza pomiędzy trybem benzynowym i LPG...

Czytaj więcej

Które silniki nie tolerują LPG?

Dodge Nitro 3.7 (od 2007 r.) – Większość aut marki Dodge, które można spotkać na polskim rynku, m.in. Caliber 1.8 i 2.0, nie jest dostosowana do współpracy z instalacją gazową. Jednak najbardziej ryzykowny i absolutnie nienadający się do montażu LPG okazuje się model Nitro z silnikiem 3.7 12V, produkowany od czerwca 2007 r. Według firmy Prins zbyt szybkie zużycie gniazd i zaworów występuje w tym przypadku nawet podczas jazdy tylko na benzynie – można to zaobserwować już po przebiegu 40 tys. km.

Opel Insignia 1.6 (od 2010 r.) – Wielu użytkownikom starszych modeli Opla trudno będzie uwierzyć w to, że auta tej marki mogą mieć problem z trwałością zaworów w wyniku pracy silnika na LPG...

Czytaj więcej

Czy LPG niszczy silnik?

Czy LPG niszczy silnik?

Prawidłowo dobrana instalacja, regularny serwis w profesjonalnym warsztacie oraz eksploatacja zgodnie z zalecaniami producenta pojazdu oraz instalacji zapewnią wieloletnią eksploatację auta z LPG bez awarii. Silniki zasilane propan-butanem osiągają przebiegi nawet po 400-500 tys. km bez remontu – a więc porównywalne z autami na benzynę. Coraz więcej – wielu producentów aut oferuje nowe auta z fabryczną instalacją i gwarancją.

Czy LPG wypala gniazda zaworowe?

Takie defekty zdarzały się zwykle w starszych, źle wyregulowanych instalacjach. LPG pracuje w wyższej temperaturze niż benzyna. Uszkodzenia wynikały także z agresywnej eksploatacji pojazdu. W prawidłowo eksploatowanej jednostce zasilanej instalacją nowego typu np...

Czytaj więcej

Jak zadbać o samochód z LPG zimą?

Okres jesienno-zimowy jest trudnym okresem dla każdego kierowcy. Opady śniegu, mróz i gwałtowne skoki temperatur są wyzwaniem dla każdego samochodu, niezależnie do rodzaju silnika jaki go napędza. Częściej niż w cieplejszych porach roku wychodzą na jaw problemy z instalacją elektryczną, układem zapłonowym oraz systemem chłodzenia silnika.
W znacznym stopniu dotyczy również to pojazdów wyposażonych w instalację LPG.
1. Warto sprawdzić stan akumulatora oraz przewodów i świec zapłonowych, bo właśnie zimą układ zapłonowy jest narażony na duże obciążenia. Niskie temperatury powodują, że ciśnienie gazu wewnątrz zbiornika spada. Pozostaje tam więcej niewykorzystanego LPG.
2. W mroźne poranki silnik zapali szybciej na nowych świecach...

Czytaj więcej

Czy LPG jest Ekologiczne ?

TAK = Mniej toksyn i odpadów

Ekologiczność zasilania gazem oznacza nie tylko mniejsze zanieczyszczenie powietrza. Wiąże się także z wytwarzaniem mniejszej ilości odpadów niebezpiecznych. Ponieważ propan-butan spala się bardziej wydajnie od benzyny, jego resztki w mniejszym stopniu przedostają się do oleju silnikowego. Mniejsze rozrzedzenie smarowidła oznacza, że to wystarcza na dłużej i nie wymaga równie częstej wymiany, co w przypadku jazdy na „bezołowiowej”.

Wyraźnie mniejsza emisja szkodliwych związków do atmosfery sprawia, że instalacja LPG może być traktowana jako odpowiedź tu i teraz na dbanie o środowisko na rynku motoryzacyjnym! Co ważne, w przeciwieństwie do pozostałych napędów ekologicznych (hybrydy i silniki elektryczne) zakup układu zasilania gazem nie ...

Czytaj więcej

Czy kupować auto z zamontowaną instalacją LPG?

Zakup samochodu zasilanego gazem bez dwóch zdań się opłaca, trzeba pamiętać jednak o późniejszych wydatkach jakie czekają nas w związku z jej serwisem. Z tej właśnie przyczyny lepiej we własnym zakresie zlecić jej montaż, zyskując gwarancję producenta i całkowitą pewność prawidłowego funkcjonowania oraz eksploatacji.

By umotywować wybór używanego samochodu z LPG, musimy poznać typowe usterki przytrafiające się w czasie użytkowania. Dopiero wyposażeni w taką wiedzę będziemy w stanie podjąć właściwą decyzję. Proste instalacje mieszalnikowe minimalizują ryzyko wystąpienia kosztownych perturbacji związanych z zaawansowaną elektroniką sterującą pracą silnika i samej instalacji...

Czytaj więcej

Zatankujemy sami LPG na stacjach LOTOS !

Na sieci stacji paliw Lotos rozpoczęto udostępnianie stanowisk do samodzielnego tankowania LPG przez kierowców. Pierwszą stacją w Trójmieście jest SP320, położona w Gdyni-Redłowie przy al. Zwycięstwa 165. Z punktu widzenia kierowcy proces tankowania autogazu niewiele różni się od tankowania benzyny lub oleju napędowego. Co prawda samodzielnie zatankowane LPG nie jest tańsze, ale popularyzacja tego zachowania z czasem obniży koszty działania stacji i wpłynie na obniżkę cen.

– Sukcesywnie przygotowujemy stanowiska na stacjach paliw, terminy wdrożenia na poszczególnych obiektach zależą głównie od planów działań serwisowo-inwestycyjnych – wyjaśnia Adam Augustyniak, kierownik działu obsługi sprzedaży detalicznej Lotos Paliwa.

Przepisy, niedawno wprowadzone w P...

Czytaj więcej

Najlepsze auta z fabryczną instalacją LPG

Che­vro­let Spark

Che­vro­let Spark jest naj­mniej­szym sa­mo­cho­dem w ofer­cie amerykańskiej marki wcho­dzą­cej w skład kon­cer­nu Ge­ne­ral Mo­tors, a za­ra­zem naj­mniej­szym, w któ­rym fa­brycz­nie ofe­ro­wa­na jest in­sta­la­cja ga­zo­wa. Jej koszt to 3700 zło­tych wraz z mon­ta­żem. Gdyby na­byw­ca nie chciał jed­nak in­sta­la­cji wy­bra­nej przez Che­vro­le­ta, a za­ży­czył­by sobie je­dy­nie przy­sto­so­wa­nie sa­mo­cho­du do póź­niej­sze­go mon­ta­żu LPG, mu­siał­by do­pła­cić 200 zło­tych.

In­sta­la­cję ga­zo­wą za­ło­żyć można do wszyst­kich wer­sji ma­łe­go Che­vro­le­ta – do­pa­so­wa­na jest do obu sil­ni­ków, z któ­ry­mi sprze­da­wa­ny jest Spark...

Czytaj więcej

Ceny LPG w górę

Od 20 sierpnia ceny tego paliwa wzrosły już o 26 groszy za litr i nic nie wskazuje na to żeby tendencja się zakończyła.

Z informacji biura wynika, że średnio za litr benzyny bezołowiowej 95 trzeba płacić 5 złotych 49 groszy, za litr oleju napędowego – 5 złotych 54 grosze, a za litr LPG 2 złote 54 grosze.

– Od wakacji cena wzrosła już o ok. 30-40 groszy. Dla mnie to strata ok. 10 zł na każdym tankowaniu, a ponieważ gaz kupuję co drugi dzień, miesięcznie tracę ok. 150 zł – wyliczają użytkownicy aut na gaz

Polski rynek LPG jest jednym z największych na świecie. Na naszych drogach porusza się ponad 2,6 mln samochodów zasilanych tym paliwem. Więcej, nieco ponad 3,3 mln mają ich tylko Turcy, w Tyle zostawiamy m.in. Koreę Południową, Wielka Brytanię i Włochy...

Czytaj więcej

Skoda Rapid z LPG

SKODA poszerza swoją ofertę o dedykowaną instalację LPG dla modelu Skoda Rapid. Auto jest tym samym już piątym modelem czeskiego producenta, do którego można zamówić fabryczną instalację gazową, przy zachowaniu pełnej gwarancji producenta.

Zaletami fabrycznych instalacji LPG są przede wszystkim niskie wydatki na paliwo i warunki gwarancyjne pozostające bez z zmian. Taki zestaw można zamówić do aut wyposażonych w silniki 1.2 MPI. Rapidy z gazem dołączające do oferty posiadają oryginalne, włoskie instalacje Landi Renzo z dodatkowym zbiornikiem na gaz, w których zminimalizowane zostały różnice w dynamice i mocy pomiędzy zasilaniem gazowym i benzynowym.

Skoda Rapid LPG

System Landi Renzo zapewnia: automatyczne przejście z zasilania benzynowego na gazowe po osiągnięciu odpowiedni...

Czytaj więcej

Pytania o LPG

Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi dotyczące instalacji LPG oraz jej eksploatacji, zapraszamy do lektury

W 2012 roku po polskich drogach jeździło oko 2,62 mln aut z instalacją gazową. Więcej na świecie mają tylko Turcy. Polacy jeżdżą „na gazie”, bo ten jest tańszy o około 55% od benzyny. Ale LPG to nie tylko tankowanie gazu. Dochodzi serwis, wyższy koszt przeglądu, a także tankowanie benzyny PB95. Jak jest z tym LPG, czyli nasza subiektywna lista najczęstszych pytań i odpowiedzi.

Jak często przegląd instalacji LPG Tutaj zdania gazowników, czyli osób i firm zajmujących się montażem instalacji są podzielone. Jedni uważają, że należy to robić po 10 tys. km, inni twierdzą, że rozsądnie będzie co 20 tys. km...

Czytaj więcej