Polecane do LPG – silnik PSA L6VTi/120 KM

Citroen C3II 1.6/120 KMpsa
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG. 6,71/8,41
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG.. 37,20 zł/21,40 zł

 

 

Citroen C4II 1.6/120 KM
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 7,01/8,81
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG.. 38,80 zł/22,40 zł

 

 

Peugeot 3081.6/120 KM
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 7,21/91
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG 40 zł/23 zł

 

Silnik 1.6 VTi nie jest typowym przykładem jednostki idealnej do współpracy z instalacją gazową, gdyż ze względu na brak podciśnienia w układzie dolotowym wymaga zastosowania droższych instalacji LPG. Niemniej znalazł się on na naszej liście dlatego, że cieszy się coraz większą popularnością na rynku wtórnym, i to nie tylko w autach francuskiego koncernu (występuje też w BMW i Mini), ponadto ceny pasujących do niego instalacji LPG są już przystępne.
Tylko instalacje Prins i Vialle!
Problem z brakiem podciśnienia polega na tym, że większość popularnych (ta¬nich) instalacji gazowych, również z sekwencyjnym wtryskiem gazu, potrzebuje go do stworzenia składu mieszanki paliwowej. Sprawdzić się tu mogą jedynie te instalacje, które korzystają wyłącznie z informacji udostępnianych przez sterownik benzynowy. Niestety, ich lista jest dość krótka. Wymaganiom takim sprosta m.in. instalacja firmy Prins, zapewniająca wtrysk gazu w fazie lotnej. Koszt jej montażu to około 4500 zł i do niedawna właściwie nie było alternatywy w porównywalnej cenie.

Obecnie jednak lepiej skorzystać z propozycji firmy Vialle, która w tej samej cenie

STEROWANIE za pośrednictwem komputera, dzięki czemu parametry silnika na LPG się nie zmieniają.
DOŚĆ WYSOKI KOSZT insta-lacji. W starszych silnikach PSA „gaz” można założyć o połowę taniej.

 

 

Koszt instalacji od 4500 zł
Wysoki koszt instalacji wynika z zastosowania rozwiązania, które nie korzysta z pod-ciśnienia w kolektorze dolotowym. Polecamy system firmy Vialle, gdyż w minimalnym stopniu ingeruje w osprzęt silnika (m.in. brak reduktora).

 

 

 

Źródło: magazyn AutoŚwiat nr 44

Odpowiedz

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>