Polecane do LPG – Opel 1.8/140 KM

Astra III 1.8/140 KMop1
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 8,11/10,11
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG…. 45 zł/25,80 zł

 

 

Vectra C 1.8/140 KM
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG 8,41/10,51
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG. 46,60 zł/26,50zł

 

 

Insignia 1.8/140 KM
Śr. testowe spalanie na 100 km:
Benzyna/LPG……. 8,61/10,71
Koszt przejechania 100 km:
Benzyna/LPG.. 47,70 zł/27,40 zł

 

W palecie silników Opla to jedna z najbardziej przestarzałych jednostek benzynowych, a jednocześnie jedna z najbardziej nadających się do zasilania gazem. Wynika to nie tylko z własności materiałowych, m.in. głowica odporna na pracę w podwyższonej temperaturze, ale przede wszystkim z paliwożerności tej jednostki – koszt instalacji LPG zwraca się naprawdę szybko.
Instalacja LPG już za 2200 zł
Silnik 1.8/140 KM występował w autach Opla i Chevroleta dość długo bez więk-szych zmian, nie ma też w nim wyjątko¬wych rozwiązań technicznych. Można więc zastosować nawet tanie instalacje gazowe III generacji. Niektóre firmy oferują je już za 2000 zł! Zalecamy jednak ostrożność w takich wypadkach. Wyjątkowo niska cena instalacji wynika zazwyczaj z wykorzystania najtańszych podzespołów, co dość szybko ujawnia się w postaci różnych problemów z pracą silnika na LPG. Szukanie oszczędności jest o tyle bezcelowe, że za ok. 2500 zł każde auto z tym silnikiem można wyposażyć w dobre instalacje gazowe IV generacji, np. bazujące na sterownikach KME czy STAG. Warto przede wszystkim zwrócić uwagę na wtryskiwacze, które w najtańszym wydaniu okazują się jedynie elektrozaworami o małej precyzji.

ŁATWY MONTAŻ LPG, dobre efekty uzyskuje się już po zamontowaniu prostszych instalacji gazowych.
DOŚĆ DUŻE ZUŻYCIE PALIWA, jednak dzięki temu montaż LPG jest wskazany ekonomicznie i szybko się zwraca.

 

 

Koszt instalacji od 2000 zł
To jeden ze starszych silników w naszym zestawieniu, które nie wymagają stosowa-nia drogich instalacji gazowych. Optymalnym rozwiązaniem jest sekwencyjny wtrysk.

 

 

 

 

Źródło: magazyn AutoŚwiat nr 44

5 opinie Polecane do LPG – Opel 1.8/140 KM

  • Jan  napisali:

    Cóż wy wypisujecie? Przecież idealny silnik Opla do LPG to 1.8 125KM. Z tego co czytałem 1.8 140KM ma, problem przez zmienne fazy rozrządu, nie ma regulacji hydraulicznej luzu zaworowego, gniazda też jakieś ponoć słabsze.

    Częto oceniane ! Pomocna czy Niepomocna: Dobre 88 Słabe 14

    • Krzysztof  napisali:

      Zafira 1,8 140 KM 2007 rok, ponad 200 tys na gazie. Fakt, ma szklanki i trzeba regulować. Regulację robiłem dotychczas 2 razy, wychodzi co 100 tys. Niektórzy mówią, że trzeba regulować co 80 tys. km, nie widzę problemu. Zafira wtedy nie miała innych rozsądnych silników. Był jeszcze 1,6 ale za słaby.

      Częto oceniane ! Pomocna czy Niepomocna: Dobre 49 Słabe 5

      • Paweł  napisali:

        Jaki jest koszt regulacji luzu zaworowego w tym silniku?

        Częto oceniane ! Pomocna czy Niepomocna: Dobre 17 Słabe 2

    • w  napisali:

      chevrolet cruze 2011 z oryginalną instalacją BRC-przebieg 155 tyś auto nie katowane -wypalony zawór wydechowy-pech.Moja wina nie sprawdzałem luzów zaworowych.

      Czy opinia jest pomocna ? : Dobre 3 Słabe 0

  • Wiko  napisali:

    Ja w swojej Vectrze C 1.8 mam wsadzoną instalację lpg od Brc i przyznam, że nie mam z tym problemów. Jedyne co to pamiętać o serwisie, a robię sporo km. Ogólnie powiem, że 1.8 jest silnikiem nie do zajeżdżenia:P

    Częto oceniane ! Pomocna czy Niepomocna: Dobre 18 Słabe 0

Odpowiedz

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>